söndag 26 augusti 2007

Små bebiskläder

På lördag ska vi få träffa ett litet underverk som föddes i början av augusti. Hans storebror fyller två år så vi ska på kalas. Köpte en bok åt födelsedagsbarnet och en söt pyjamas som välkommen till världen-gåva åt den lille pojken. Jag och min mamma kikade på massa ljuvliga små bebisplagg på H&M. Jag var särskilt förtjust i omlottbodys, eftersom jag själv gillade att klä på sådana på min egen son, men jag valde ändå att köpa en pyjamas med Disneyfigurer på i storlek 62.

Så härligt det var att kika på de små kläderna och jag kunde bara inte fatta att min egen lille plutt var så där liten för bara ett år sedan. Otroligt. Jag minns också att jag inte själv var så galen i att köpa kläder åt min lille son då han var nyfödd. Jag liksom inte orkade tänka på sådant. Vi fick en massa kläder som present, och det var jag gudaglad för för jag hade inte orkat masa mig till centrum för att köpa kläder åt honom. Vi visste inte om vi skulle få kille eller tjej, så att skaffa många klädesplagg på förhand kändes inte heller okej. Många av de neutrala plaggen kändes rätt tråkiga. Nåja, jag ska inte gå in mer på kill- och tjejfärger, för här har alla sin egen åsikt och det var inte det som var grejen med detta inlägg.

Snart så får jag snusa på en liten go bäbis igen. Jag längtar!!

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Ja, shit pommes frites, vad det är mysigt med minisar (=bebisar alltså)! Längtar mig sjuk när jag kollar på Peos gamla stlk 40 :-)

En mamma babblar sa...

camillas lockar: Jag förstår dig så väl att du längtar! Oj, stlk 40 måste vara pyttelitet ju! :-)