fredag 7 september 2007

Ge mig ett arbete!

Frustration big time. Jag hade hoppats på ett arbete som redaktör för en lokal dagstidning, men av någon orsak så gick det hela i stöpet. Nu står jag här utan arbete och måste hitta ett illa kvickt. Sonen är snart färdig med dagisinskolningen och jag bara längtar efter att få arbeta igen, trots att jag vet hur mycket tyngre det kommer att bli att både arbeta och sköta ett barn, för att inte tala om alla hushållssysslor. Men jag har alltid tyckt om att arbeta.

Jag är skötsam, effektiv, högt utbildad, språkkunnig, ansvarsfull och noggrann. Men ändå vill ingen anlita mig? Jag inser nu att det inte är så lätt att hitta ett arbete trots att man har utbildning. Innan mammaledigheten slutförde jag mina studier vid universitetet och jobbade samtidigt på ett kontor, men det var tyvärr bara ett vikariat och kan därför inte återgå dit. Jag skötte allehanda kontorssysslor och gillade det. Något liknande arbete vill jag ha, men tydligen är det många andra som tycker lika som jag. Jag syftar alltså på att det finns så oändligt många sökanden till varje tjänst, att det blir som en lottovinst att bli kallad till intervju.

Nu är det här säkert inte rätt forum att "klaga" över min arbetssituation, men jag fattar inte varför det ska vara så svårt, det här med arbetssökandet. Jag är ju duktig, jag vill ju arbeta! Ge mig ett arbete, någon!

Inga kommentarer: