söndag 14 oktober 2007

Sunday Blues

Regnig söndag. Det förhöjer inte stämningen precis på en redan tråkig söndag. Jag har aldrig tyckt om söndagar. Man går mest och funderar och planerar inför den kommande veckan medan dagen bara flyter förbi utan att någonting vettigt görs eller händer.

Trött och seg som jag är idag ska jag bänka mig i soffan med mina nyinköpta pocketböcker och med min stora kopp nybryggta kaffe. Kanske det gör mig lite piggare och gladare. En bra bok kan åtminstone bli en flykt från vardagen en liten stund. Nu sover båda pojkarna, men sonen kan i vilken stund som helst vakna och då är det full rulle igen.





4 kommentarer:

linda m sa...

åhh..Östermalmsmorden är underbar!
Hoppas du får en skön söndag!

En mamma babblar sa...

linda m: Boken verkar vara spännande. Vakade alldeles för länge i natt - kunde bara inte sluta läsa!

linda m sa...

ha ha. det låter som din bok också är bra ;-) thihi

En mamma babblar sa...

linda m: Japp!