lördag 24 november 2007

Dubbelsidig öroninflammation

Jag borde inte ha tjoat så mycket om fredagskvällen (se föregående inlägg), för vi hann bara bänka oss i soffan som friden tog slut. Tre minuter in i filmen vaknar sonen och jag hör genast på gråtet att allting är inte rätt ställt. Mycket riktigt. Öroninflammation, såklart.

Gråt, skrik, värktablett, gallskrik, yoghurt mitt i natten, somna-vakna-efter-tio-minuter-igen, vatten & mjölk, lek, vill-somna-men-har-för-ont. Typ så höll det på tills vi alla tre var helt utmattade vid klockan 03. Vi ringde jouren (motsv. akuten) och de gav oss rådet att ha honom i sittande ställning (men vilken unge somnar så?) och ge värktablett vid behov. Jahopp. Till slut somnade vi iallafall.

Sov till 09. Upp och iväg till jouren där läkaren konstaterade kraftig öroninflammation i bägge öron. Tredje gången denna höst, blir det en gång till inom kort tid så ska vi konsultera öronläkare. Hoppas vi slipper lägga tuber i hans öron. Men i denna takt lär han nog gå det ödet till mötes... Stackars lilla älskling.

Positivt inlägg eller hur? ;-) Nu sover sonen gott och även jag ska blunda.

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Skolfröken sa...

Hmmm. Ovanstående kommentator verkar inte ha några konkreta tips om öroninflammation...

Jag hade jämt öroninflammation när jag var yngre, kommer ihåg smärtan fortfarande...

Stackars!

En mamma babblar sa...

skolfröken: Öronvärk är bland det värsta som finns. Usch. Jag kan också förnimma smärtan fortfarande.

Ja, det kom spam efter att jag tog bort ordverifieringen...

linda m sa...

det är för jäckligt!! KRYA på honom lillen!

En mamma babblar sa...

linda m: Det är för jäkligt med öroninflammation, men han mår bra nu och är på dagis idag!