onsdag 28 november 2007

Ullkläder

Köpte igår ett set med ullkläder åt sonen. Han är ganska frusen av sig och då är ju ullkläder det ultimata, men han gillar inte materialet. Han slet och drog i ärmarna och byxbenen. Det kliar och sticker antagligen. Sockorna dög dock, de har han haft på sig i natt och vaknade med varma och gosiga fötter. Mössan rök av direkt, den också. Suck.

Jag som hade planerat att ha underkläderna i ull på honom på dagis. Hur ska jag göra nu? Ska jag lämna dem tillbaka och köpa ett set i silke och ull, som dock inte värmer lika mycket men som kanske inte sticks lika mycket, eller finns det en möjlighet att sonen vänjer sig vid ullmaterialet? Svårt, jag vet, men jag tänkte bara kolla om här finns någon ullexpert som kan ge råd?

2 kommentarer:

linda m sa...

Ullkläder är det BÄSTA!
Dom jag köpt till mina barn kliar inte. Dock är mina köpta i Norge :-(

En mamma babblar sa...

linda m - dessa ska ej heller klia, men gör det ändå. De borde vara av god kvalitet också, men men... :)