måndag 10 december 2007

Om två veckor...

...Är det jul! Och jag har inte en endaste en julklapp. Fast jag behöver inte köpa så många i år faktiskt, åt några kompisar och familjen. No stress. Ska handla dem i helgen som kommer, jag fattar inte vart dagarna tar vägen. I lördags var jag på stan och handlade en trettioårspresent och ett par Bamsegalonbyxor åt sonen, det var allt som mina kontanter räckte till, för jag hade glömt bankkortet hemma. Hur typiskt var inte det liksom? Men no stress, no stress försöker jag intala mig själv. Jag har också planerat att baka saffransskorpor och slå in i celofan och ge bort till jul samt baka punchrutor till julfikat. Också ogjort tillsvidare. Jag är en person som gärna väntar ut och gör allting i sista minut.

Annars så händer det inte så mycket i den här babblande mammans liv. Försöker få ihop livspusslet samtidigt som jag försöker hitta tid för att leka med min son, tid för att få vara själv, tid för att umgås med mannen i mitt liv. Det är inte så lätt eftersom dygnet bara har 24 timmar och speciellt nu när det är mörkt i princip dygnet runt är det svårt att hitta energin till allt jag vill göra. Men det kommer ljusare tider, den vetskapen håller mitt huvud ovanför vattenytan! :-)

Inga kommentarer: