onsdag 2 januari 2008

Jag tackar för mig

Jag har redan en tid funderat på att lägga ner bloggandet, men inte riktigt kommit till skott. Ett par gånger har jag skrivit ett tack och hej-inlägg, men aldrig publicerat dem. Nu är jag också kluven, ska jag sluta blogga eller ska jag fortsätta. Jag vet inte varför jag inte har lust att skriva, särskilt inte blogga? Jag skyller på arbetet, på tidsbristen, på bristen på inspiration osv. Det är exakt ett år sedan jag började blogga. Jag minns att jag satt vid detta samma köksbord, fast på andra sidan, när jag skrev ner mina första rader på den här bloggen. Bloggandet gav mig mycket när jag var mammaledig och hade (säkerligen) brist på kontakt med vuxna eftersom jag mest var hemma med min bebis. Nu är bebisen en lite större bebis (1,5 år och alltid mammas bebis) och jag är tillbaka i arbetslivet. Ett annat tempo, en annan livsstil. Känns inte som om jag vare sig orkar eller hinner babbla på samma vis som jag gjorde i början. Jag har babblat klart. Tror jag. Nu har jag ju lärt känna många andra fina bloggare och min bloggrunda är lång. Och den går jag runt nästan dagligen. Tyvärr är jag dålig på att kommentera, men jag läser gärna.

Sambon och jag har diskuterat och kommit fram till vissa trevliga förändringar och händelser som vi hoppas att kommer äga rum under år 2008. Vi har en massa att se fram emot och det känns tryggt och bra. Jag längtar efter våren och värmen. Den här årstiden är inte riktigt min grej märker jag, eftersom jag går på sparlåga och bara gör det som måste göras i väntan på bättre tider. Om en vecka ungefär reser jag med arbetskollegorna till Belgien. Jag både längtar och fasar. Hur ska jag klara mig utan min lilla son? Jag har aldrig varit så länge ifrån honom, inte så många tusentals kilometer bort. Jag vet inte hur, men jag måste ju klara det. Jag får tänka på två nätter i ett eget hotellrum, sova hela natten ostört. Det får bli min målbild. Två nätter har jag fått sova i fred sedan sonen föddes. Och det var för ett år sedan ungefär. Kanske hög tid att få lugn och ro några nätter, eller vad tycker ni? :-)

Nä, nu ska jag fixa kaffe och äta lite kvällsmat. Jag tackar för mig. Tack för alla som kommenterat och läst här. Jag återkommer kanske eller så inte. Eller så börjar jag på en ny kula och gör en ny blogg. Jag vet inte hur det bli. Tiden får visa.

God fortsättning på det nya året!

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag hoppas du meddelar här på bloggen om du börjar en ny på annan adress, jag sparar dig i min feedreader i alla fall. Ha det gott!

En mamma babblar sa...

en mölnbobos liv: Om jag börjar en ny blogg så lovar jag att meddela här. Ha det gott ni också!

Skolfröken sa...

Lycka till, och hoppas att du fortsätter blogga om ett tag!

En mamma babblar sa...

skolfröken: Tack, ska se om jag får "bloggstinens" och startar en ny blogg, men för tillfället har jag inget behov av att blogga. Skumt, tycker jag.

linda m sa...

hejsan!
lycka till, meddela mig om du kommer tillbaks! Alltid bra att ta paus om man inte är inspirerad!
och hoppas din "vilo-resa" blev/blir bra!!
Lycka till o många kramar till dig!