fredag 28 december 2007

Fredag, yes!

Det var en kort arbetsvecka, det här. Torsdag och fredag. Fler sådana veckor! Snart ska jag åka hem till mina pojkar som säkert busar och stökar i lägenheten. Ett bombnedslag. Det beskriver ganska bra den syn som kommer att möta mig då jag kliver innanför dörren, men det gör inte så mycket för jag kommer också att höra små snabba fötter springa mot mig och se en liten söt pojke ropa mamma mamma och som kommer att ge mig en stor kram. Det är lycka det och då är ett stökigt hem ingenting i jämförelse.

Helgen kommer att tillbringas med familjen. Lite städning, lite shopping, lite matlagning, lite motion och en stor dos med mys. Jag är bra på att bli stressad och irriterad när det är mycket omkring mig, men nu är julstressen över och jag verkligen anstränger mig att inte stressa hemma utan bara försöka koppla av och njuta av familjelivet. Det är inte lätt alla gånger, men det går. Ha en skön helg och stressa inte så mycket, det är alldeles onödigt och det smittar dessutom av sig till dina närmaste!

Inga kommentarer: