onsdag 17 januari 2007

Inget att göra, så här kommer en lista!

Jag hittade en lång lista här och nu gör jag själv ett försök att svara på frågorna.


Namn: Jag bloggar anonymt, så inget namn.
Höger- eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Trött men lycklig.
Favoritgodis: Choklad.
Är det nåt du absolut inte äter: Leverrätter blä.
Kläder just nu: Mysbyxor och linne.
Musik just nu: Ingen musik.
Vad sa du senast: Mm du är så snäll!
Favorit-hangout: Har inget speciellt ställe.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: 1800-talet, romantiskt och tjusiga kläder.
Sommarplaner: Njuta med familjen, första sommaren som mamma, pappa, barn!
Är du bra på matte: Ja rätt så.
Fisk eller badkruka: Fisk.
Saft eller alkohol: Saft.
Hur många kuddar sover du med: En.
Favoritväder: Sol och värme.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Sonen, sambon, mat
Spelar du nåt instrument: Nepp.
Morgon- eller nattmänniska: Både och.
Sparare eller slösare: Måste igen svara både och. Gillar att slösa men känns bra att spara också.
Vem är viktigast för dig: Min älsklingsbebis och mannen förstås, går inte att välja bara en.
Bästa film: Moulin Rouge.
Tror på liv på andra planeter: Ja, tror jag?
Kommer du ihåg din första kärlek: Nej.
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej.
Har du några homosexuella vänner: Ja.
Tror du på mirakel: Njaa..
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja det gör jag.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej, gud, nej! Misstag, märklig fråga..
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Har nu ett barn men skulle gärna ha ett till.
Bio eller promenad: Både och!
Är du kittlig: Jaa!
Snarkar du? Hmm, ibland tyvärr.
Stjärntecken? Jungfru
Rädd för insekter? Nej.
Äckligaste insekten: Feta spindlar
Största svaghet: Jag tror inte tillräckligt på mig själv.
Det här är jag bra på: Att förstå andra människor.
Bästa bok? Älskar Marklunds böcker om Annika Bengtzon.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att kunna hela.
Vad vill du jobba som? Flygledare.
Chips, morötter eller godis? Godis.
Pizza eller hamburgare? Pizza.
Skriver du dagbok? Ja.
Har du nån flickvän/pojkvän? Sambo.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Nej.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Försöker ha välstädat. Är ganska pedant.
Gungar du på stolen? Nix.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej, uscha är höjdrädd!
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänsterhand.
Vad hänger på väggarna i ditt rum? Några tavlor. (Rum och rum, jag har inget eget rum utan gemensamt med sambon och bebisen :)
Hur är din drömtjej/kille? Som min sambo! Snäll och omtänksam.
Hur många syskon har du? Tre söta små syskon :)
Vad är du mest rädd för? Att någonting hemskt skall hända min bebis. Har inte varit så rädd och försiktig förut, men nu då jag är mamma har jag blivit jätteskraj för allting. Knappt att jag vill åka med sonen i bilen, för folk kör ju nu för tiden som galningar...Skulle inte klara av att leva utan min bebis...
Är du rädd för blod? Nej.
Saltar du på maten? Nej, använder väldigt lite salt i maten.
Gillar du och sjunga? Gillar och gillar... Jag har ingen bra sångröst men sjunger ändå för sonen.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Gick inte gymnasiet i Sverige. Där jag gick hade vi inga speciella program utan alla hade samma. Vill man utbilda sig till kock, bilmekaniker eller någonting sådant går man i en annan skola, ej gymnasiet.
Anser du att du är stark? Ja det tycker jag.
Brukar du sola? Ja ibland.
Vad gör du om du får hicka? Inget extra. Det brukar gå om rätt fort och jag har sällan hicka.
Har du komplex och för vad? Borde motionera mera efter graviditeten.
Röker du? Nej!
Snusar du? Nej usch.
Använder du knark? NEJ.
Kaffe, te eller inget? Älskar kaffe.
Har du en besatthet? Jag älskar min familj, det är nog det enda jag är besatt av! :)

Inga kommentarer: