torsdag 4 januari 2007

Trötter

Efter en lång dag med många aktiviteter kan jag äntligen landa och sätta mig vid datorn en stund i lugn och ro. Samtidigt tuggar jag på ett äpple och vet att jag nu skriver ett totalt icke-meningsfullt inlägg men vad gör väl det? Det är skönt att bara få skriva av sig och rensa sina tankar inför natten.

Sonen somnade nyss och sambon började precis spela ett onlinespel (suck, karlar och datorspel). Det svider i ögonen vilket betyder att jag borde gå och lägga mig, men jag känner mig inte riktigt redo för det än. Det visas inget intressant på tv och jag har läst alla bloggar och sajter redan tidigare ikväll. Kanske kolla om någon skrivit ett nytt inlägg med risk för att fastna i bloggträsket alldeles för länge? Nej, jag tror att jag stänger diskmaskinen (utan att tömma den, det gör jag imorgon) och tar den nya familjeblaskan som jag köpte i affären idag, ger älsklingen en godnattkram och kryper ner under täcket. Förhoppningsvis somnar jag ganska fort och vaknar någongång på natten då sonen gråter antingen för att han vill amma eller för att han har vänt sig på mage men kan inte vända tillbaka till rygg. Ibland vaknar han redan efter en timme eller två och ibland överraskar han oss med att sova ända till klockan sex på morgonen. Alltid lika spännande hur natten blir haha - not! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det sägs att det är grymt nyttigt att göra meningslösa saker ibland. Tydligen ett av de bästa sätten att balansera och undvika stress.

Se där - helt plötsligt blev det du gjorde igår meningsfullt i allra högsta grad. ;)

En mamma babblar sa...

Matilda: hihi, nu kändes gårdagen helt plötsligt riktigt meningsfull! Bra att det även kan leda till mindre stress, för stress är inge roligt! :)