måndag 3 september 2007

Ensam på dagis

Idag lämnade jag sonen ensam på dagis för första gången. Han började ju förra veckan där, men så var han borta på torsdag och fredag pga förkylningen. Idag mår han bra igen och var glad över att få gå till dagis och leka bland de andra barnen.

När vi var ute på dagisgården bestämde jag mig, i samråd av dagisfröknarna, för att lämna honom där ett tag. Han var glad och nöjd under tiden som jag var borta. Fröknarna påstod att han inte ens hade märkt att jag hade gått. Skönt att veta!

Jag gick en liten runda på stan. Kikade på barnkläder och skor. Efter en halv timme kom jag tillbaka och då tittade han lite på mig och log, men gick sedan vidare för att leka med en traktor. ;-)

2 kommentarer:

linda m sa...

du skall se det går bra med dagis! själv älskar jag dagis. dom lär sig en massa saker o har kul o leker med kompiser. Sonen kommer att älska dagis!!

En mamma babblar sa...

linda m: Vad kul att höra lite peppning! Jag tror också att han kommer att trivas där. Just nu är han förkyld igen så han får stanna hemma imorgon. Dagisbaciller är inte att leka med!