söndag 2 september 2007

Te


Jag är egentligen ingen temänniska, men när hösten faller på så känner jag mig ibland sugen på att dricka varmt te. Mamma bjöd mig senast jag var där på vitt te från Lipton och jag måste säga att jag tyckte jättemycket om den smaken.

Igår i affären var just det teet naturligtvis slut så jag plockade med mig Liptons röda te istället och det är också gott på ett annat sätt. Det doftar lite glögg faktiskt, kryddigt och härligt. Mmm. Kommer bli en höstfavorit hos oss! Sambon dricker helst te med smak av vanilj, vilket jag tycker att är hemskt. Men alla har olika smak och som tur finns det massa tesorter att välja mellan!

En annan horror-teupplevelse var nog förra årets kamomillte som jag drack för att lindra sonens magbesvär och för att minska min koffeinabstinens. (Ammade honom och han fick ont i magen när jag drack kaffe, vilket jag som sagt var älskar att dricka...) Har några påsar kvar av det teet, men det ska jag nog slänga genast för någonting sådant vill jag aldrig mer dricka... Tänk dig att dricka blommor, varma blommor - ja då vet du hur det teet smakar. Blä.

Grönt te med citronsmak är en annan favorit. Måste inhandla en förpackning nästa vecka. Här ska det drickas mer te och mindre kaffe!

Inga kommentarer: