torsdag 20 december 2007

En arbetsdag kvar innan jul

Tiden rusar fram, även om tiden på kontoret känns långsam och seg ibland. Jag fantiserar redan om julafton tillsammans med nära och kära. Jag ska göra mig allra allra bästa för att inte känna mig jäktad och flänga omkring och fixa det sista på den långa listan. Det är ju inte meningen att man ska stressa halvt ihjäl sig ett par veckor innan jul och så säger det bara svisch och helt plötsligt är julen förbi. Och så är det ett år tills nästa julhelg.

Så mitt råd är att inte stressa alltför mycket, utan att försöka njuta istället och sitta ner med barnen och läsa en julbok medan julmusiken sprider en skön och avslappnad stämning. Min son är bra att känna på sig när jag är stressad, då vill han upp i min famn, kramas och bara vara nära - han är duktig på att minimera min stress!

Vi ska dela ut en del av julklapparna ikväll och resten i helgen, vilket får mig osökt att tänka på att jag inte har slagit in alla julklappar ännu. Får göra det ikväll. Sonen deltar mer än gärna i sådana sysslor. Han fick ett vackert rött band med guldslingor och han utbrast oooohh som om han hade fått värsta fina skatten. Men det var det säkert för honom! Älskade lilla busunge! :-)

Om jag inte hinner titta in här innan jul önskar jag alla EN GOD OCH FRIDFULL JUL!