onsdag 26 december 2007

Home sweet home

Julfirandet är förbi. Vi är på hemmaplan igen, kan inte beskriva hur skönt det är att få vara hemma där det råder lugn och ro. Vi åkte ju till mina föräldrar i lördags för att fira jul och idag på eftermiddagen var vi här hemma igen. Julen var lugn och skön, så lugn den nu kan vara med en 1,5-åring aka evighetsmaskin, alltså jisses så mycket hyss den ungen kan göra på bara några sekunder! Vi var som bäst åtta vuxna hemma och vi alla hade fullt sjå att se efter honom. Han sprang överallt och pillade på alla saker. I ett icke-barnsäkrat hem gäller det ju att ständigt hålla ett öga på honom så att ingen olycka sker. Det är nog främst därför vi drog en lättnadens suck när vi öppnade hemdörren. Här får han springa och busa utan att "farliga" saker står framme.

Trots allt spring efter sonen (motion, menar jag) kände jag mig uppsvullen och energilös efter all den goda (och feta) mat som intagits de senaste dagarna, var jag tvungen att dra iväg på ett gympapass ikväll. Skönt att få röra på sig och svettas. Nu är det lugnt hemma, sonen var så trött så han somnade, enligt pappa, innan huvudet landade på kudden. Och jag har fixat kaffe och mackor och har tända ljus i köket där jag för tillfället bloggar. Nu ska jag ta min bloggrunda och sedan landa mjukt i sängen för imorgon ska jag igen jobba. Pappa och son blir hemma och fortsätter njuta av julledigheten.

Inga kommentarer: