söndag 12 augusti 2007

Muffinsdags & träningsdags

Jag kom plötsligt på att jag inte har bakat någonting på hemskt länge. Jag blev väl avskräckt av de osmakliga matmuffins som jag bakade förut. Fy sjutton. Nu kommer vi igen att få en hel del besökare i augusti, samt att jag fyller år och då blir det en hel del kaffedrickande med tillhörande tilltugg så att säga. Jag tror att jag borde sätta igång med att baka lite och slänga in i frysen, i den mån de inte försvinner direkt i magen hehe, och slippa stressa dagarna innan gästerna kommer.

Nu är problemet att den lilla boken DagensMuffin som jag beställde på nätet för ett tag sedan innehåller så många goda recept. Beslutsångest! Jag brukar alltid kika på ingredienserna och välja därefter. Helst tar jag ett sådant recept som innehåller så lite fett och socker som möjligt, men ibland blir de då misslyckade och smakar skräp. Kanske jag borde satsa på mer kaloririka muffins denna gången, tex chocolate chip muffins, dumlemuffins, daim-muffins, godismuffins, kokosmuffins, moussemuffins... Det finns som sagt oändliga recept som lockar!

Dessutom mindes jag att svärmor ska komma hit imorgon och sitta barnvakt medan jag går på pump it-passet. Ops, jag hade helt glömt bort det! Jag har inte tränat på flera veckor, så det ser dessvärre ut att jag tvingas flytta fikadejten till en annan dag... Äsch, visst är det konstigt att allting ska hopa sig till en och samma dag? Lite spridning vore inte dumt, tack! :-)

2 kommentarer:

Helena sa...

Jag har också tänkt beställa den boken, det har bara inte blivit av än. Jag har provat några av recepten på nätet. Min favorit hittills är chokladmuffins med toblerone i, mums!

En mamma babblar sa...

isolde: Toblerone, mmm, låter jättegott! Det borde jag absolut testa någon dag.